loading...

خداشناسی علمی

1- بیل برایسن در فصل اول کتاب خود تحت عنوان تاریخچه تقریبا همه چیز در این مورد می نویسد:کائنات در کسری از یک لحظه بعد از سپیده دم آفرینش،دستخوش گسترشی ناگهانی و خارق العاده شد.کائنات منبسط شد،یعنی عمل

mp بازدید : 1079 جمعه 10 دی 1395 زمان : 15:39 نظرات (0)

1- بیل برایسن در فصل اول کتاب خود تحت عنوان تاریخچه تقریبا همه چیز در این مورد می نویسد:
کائنات در کسری از یک لحظه بعد از سپیده دم آفرینش،دستخوش گسترشی ناگهانی و خارق العاده شد.کائنات منبسط شد،یعنی عملا به همراه خودش سرعت گفت،و ابعادش در  هر 10 به توان منفی 34 ثانیه دو برابر شد.کل این واقعه ممکن است چیزی بیش از 10 یه توان منفی 30 یعنی یک میلیون میلیون میلیون میلیون میلیونیوم ثانیه به درازا نکشید ولی دست کم کائنات را به چیزی 10 به توان 24 بار بزرگتر تبدیل کرد.اگر جاذبه اندازه ناچیزی از جاذبه کنونی بیشتر یا کمتر می شد،اگر سرعت گسترش کائنات فقط اندکی از سرعت گسترش آن لحظه ها کندتر یا تندتر می شد-در آن صورت می شد احتمال داد که هیچ گاه عناصر مادی پایداری برای تشکیل موجوداتی چون من و شما یا خاکی که ما رویش زندگی می کنیم وجود نداشته باشد.....

2- انرژی در بیگ بنگ  معادل ده به توان 27 کیلو ژول بوده است ( نقل از پیدایش جهان هستی و حیات بروی کره زمین دکتر ابوالحسن حاجی حیدری/انتشارات مازیار ) ،  این انرژی عظیم از کجا امده است؟ شاید بگویند که قوانین فیزیک باعث چنین عظمتی از تجمع انرژی شده است اما حالا سوال دیگری پیش می آید که  چگونه قوانین فیزیکی که بروی کاغذ پیاده می شوند چگونه از داخل خلا می توانند انرژی به این بزرگی که تا کنون در تاریخ کیهان بی سابقه بوده است را تامین نماید؟

3- درجهان هستی هر ذره ای دارای یک ضد ماده خود است که می تواند به وسیله آن خنثی و یا نابود شود.مثلا ضد ماده الکترون پوزیترون است که دقیقا مشابه الکترون است ولی بار آن برخلاف الکترون که دارای بار منفی است مثبت است. پل دایراک در 1929 به این نتیجه رسید زمانی که انرژی به جرم تبدیل می شود.ماده به وجود آمده دارای مقدار برابر ماده و ضد ماده است.به این ترتیب هر ذره اتمی باید دارای یک ضد ماده باشد.که اگر ماده و ضد ماده با هم تماس بیابند ماده بطور کامل در فرآیندی بنام همجوشی هسته ای(بمب های هیدروژنی)به انرژی تبدیل می شود.دانشمندان در 1950 با استفاده از دستگاه شتاب دهنده موفق شدند ضد ماده را تولید نمایند.
فیزیکدان جایزه نوبل استیون واینبرگ می نویسد: اگر الکترون ها اندکی بیشتر از ضد الکترون ها و کوارک ها اندکی بیشتر از ضد کوارک ها نبودند،در آن صورت ضرات معمولی مانند الکترون ها و کوارک ها،در جهان امروز اصلا وجود نداشتند.همین افزایش اندک ماده نسبت به ضد ماده که تخمین زده می شود به نسبت یک در ده میلیارد است،موجب ایجاد هسته اتم های سبک در سه دقیقه بعد از مهبانگ شد و سپس بعد از یک میلیون سال اتم ها به وجود آمدند و بعد از آن عناصر سنگین تر در ستاره ها پخته شدند و سرانجام ماده ای به وجود آمد که حیات از آن برخاست.
جرج اسموت فیزیکدان نیز می نویسد :از این توصیف ها چنین بر می آید که جهان هستی و نیز هستی ما حاصل اتفاقی بسیار مناسب،یعنی افزایش اندک ماده ندر نتیجه نقض قوانین،در زمانی بسیار مناسب بوده است.این واقعه ممکن است حاصل یکی از پیامد های بی شماری بوده باشد که در یک برهه زمانی بسیار اندک بعد از مهبانگ رخ داده باشد هنوز حقیقت را نمی دانیم.
Show me God:what the massage fom space is telling a bout God c 2004 Heeren,Fred

4- تابش زمینهٔ کیهانی (به انگلیسی: Cosmic Microwave Background radiation یا به اختصار CMB) تابشی الکترومغناطیسی است که سراسر کیهان را پوشانده‌است. این تابش، طیف جسم سیاهی با دمای ۲.۷۲۶ کلوین دارد. این تابش بهترین مدرک برای نظریه بیگ بنگ است و گفته می شود که این تابش در زمان به وجود آمدن جهان هستی همراه با آن به وجود آمده است و تا کنون ادامه دارد.برفکی که در تلوزیون های قدیمی وجود داشت ناشی از تابش زمینه کیهانی بود.
فرد هیرن در کتاب آفرینش گیتی نوشته است:اگر موجها بسیار بزرگتر بودند احتمالا جهان از قطعات بزرگ ماده انباشته می شد که احتمال داشت به سیاهچاله تبدیل شوند.واگر بسیار کوچکتر بود جهان با چنان فرصتی منبسط می شد که بذرها فرصت رشد کردن نداشتند ، این موضوع در حالی است که تابش زمینه کیهانی در آغاز جهان می توانسته است مقداری بزرگتر یا کوچکتر باشد در نتیجه ما امروز وجود نداشته باشیم و بی شک دست یک آفریدگار قدرتمند در تنظیم اندازه تابش زمینه کیهانی وجود داشته است

5- گروهی از محققان با استفاده از تلسکوپ BICEP2 که بروی هیگز مطالعه می کردند به نتایج شگفت آوری دست پیدا کردند.آنها می گویند بعد از نفجار بزرگ به دلیل وجود تورم کیهانی جهان نمی توانسته به وجود آید و باید در کمتر از یک دهم ثانیه بعد از انفجار بزرگ سقوط می کرد.اما هم اکنون وجود دارد.اما به دلیل وجود میدانی از هیگز که جهان را احاطه کرده است باعث جلوگیری از سقوط جهان و در نتیجه تولد آن شد.
سوالی که دانشمندان اتئیست باید به آن پاسخ دهند این است که میدان هیگز قبل از اینکه بعد فضا و زمان وجود داشته باشد و اصلا جهانی وجود داشته باشد چرا و چگونه و توسط چه کسی قبل از آفرینش جهان تعبیه شده بود تا در لحظه آفرینش جهان را از عدم نجات دهد؟ تنها توضیح منطقی برای این مساله وجود آفزیدگاری است که قبل از آفرینش جهان وجود داشته و در لحظه تورم کیهانی که کیهان بار بزرگتر شده به وسیله قدرت خود یا به وجود آوردن شرایطی که از سقوط جهان جلوگیری کند مانع از سقوط کردن جهان شده است.
http://journals.aps.org/prl/abstract/10.1103/PhysRevLett.112.201801
https://darklondonskies.com/2014/06/25/the-brout-englert-higgs-boson-and-the-stability-of-the-universe/

به نقل از دوست عزیزم جناب رامین فخاری

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
وبلاگ خداشناسی علمی
آمار سایت
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 53
  • بازدید کلی : 214,194